Zelf aan de slag MedGemak Woensel


For English, please use Google Translate (in the right corner of this page).

Heeft u de brief ontvangen rondom de verandering in de huisartsenpraktijk van SGE Woensel maar wilt u meer informatie, toelichting of instructie? Dan bent u op de juiste pagina.

Tegenwoordig worden online diensten steeds populairder, gaat u maar eens na: internet bankieren, online winkelen en boodschappen doen enzovoorts. SGE gaat mee in deze ontwikkeling. Per 1 maart 2020 kunt u voor het online maken van een afspraak dan ook gebruik maken van de MedGemak-app. Deze app is gekoppeld aan het patiëntenportaal MijnGezondheid.net.

Wat verandert er?

Vanaf nu kunt u een aantal gezondheidszaken bij uw huisarts gemakkelijk online regelen. U kunt 24 uur per dag, 7 dagen in de week bij ons online terecht om bijvoorbeeld een afspraak te maken of een vraag via een e-consult te stellen. U kunt hiervoor gebruik maken van de MedGemak-app. Deze app is gekoppeld aan het patiëntenportaal MijnGezondheid.net (MGN). 

Tot 1 maart zijn er - zoals u gewend bent - de volgende twee manieren om online een afspraak te maken bij SGE Woensel. Als u nu op de website http://woensel.sge.nl op de button Afspraak maken (huisarts) klikt, kunt u:
1) via MijnGezondheid.net (MGN) een afspraak inplannen óf
2) op de foto klikken van de huisarts bij wie u een afspraak wilt maken, waarna u een formulier Online aanmelden voor een afspraak te zien krijgt.

Per 1 maart zal het formulier niet meer beschikbaar zijn.
1) Een afspraak maken via MijnGezondheid.net blijft mogelijk.
2) Daarnaast kunt u ook gebruik maken van de MedGemak-app.

Hoe werkt de MedGemak-app?

Met de MedGemak-app kunt u eenvoudig online uw zorgtaken regelen, waar en wanneer het u uitkomt. Zo kunt u bijvoorbeeld 24/7 online een afspraak maken bij uw huisarts. Via de onderstaande button komt u terecht bij een folder met meer informatie over de MedGemak-app én krijgt u informatie over hoe u zich kunt aanmelden bij het patiëntenportaal MijnGezondheid.net (MGN). Om in te loggen heeft u een DigiD met sms-functie en een mobiele telefoon nodig. Sinds kort kunt u voor de MedGemak-app ook een activatiecode krijgen van de centrumassistente in de praktijk.

Folder MedGemak-app




Verschil MedGemak-app en MijnGezondheid.net

Via de MedGemak-app beschikt u over de 3 meeste gebruikte functies:

  1. Afspraak maken
  2. Een consultvraag stellen
  3. Herhaalrecepten aanvragen

Voor overige zaken zoals dossier inzage en lab uitslagen kunt u het patiëntenportaal van MijnGezondheid.net raadplegen.

Uitgelicht
Contact met het gezondheidscentrum
Contact met het gezondheidscentrum
Geplaatst: 17 maart 2020

Het advies is tot in ieder geval 6 april om zo weinig mogelijk fysiek contact met elkaar te hebben en te zorgen dat mensen met klachten thuis blijven. Toch kan het zijn dat u een vraag heeft aan uw huisarts of andere zorgverlener in het centrum. Wat zijn nu de richtlijnen? En wat zijn de mogelijkheden voor andere vormen van contact met de zorgverlener bij uw gezondheidscentrum?

Gezondheidsklachten
Gezondheidsklachten
Geplaatst: 17 maart 2020

Heeft u hoestklachten/ keelpijn/ last van snotteren en/of lichte verhoging, blijf thuis! Neem bij toenemende benauwdheid/ kortademigheid EN koorts boven 38 graden contact op met uw huisarts. Lees in dit artikel meer over wat u bij welke klachten het beste kunt doen.

Uw medicatie
Uw medicatie
Geplaatst: 17 maart 2020

Door het coronavirus hebben wij momenteel te maken met grote drukte. Hierdoor kan het verwerken van uw medicatie mogelijk 2 dagen langer duren dan normaal het geval is. Wij willen u daarom verzoeken om niet te bellen met de vraag of uw medicatie klaarstaat. Wanneer uw medicatie klaarstaat, dan sturen wij u een e-mail of een sms-bericht.